Debat Air RO & Air Alkali

Debat Air RO & Air Alkali


Baiklah saya terima air RO baik untuk pesakit buah pinggang. Adakah anda ingin mengatakan air yang kaya mineral dan beralkali tinggi langsung tidak bagus untuk pesakit buah pinggang?

Bukankah lebih baik jika ambil kandungan khasiat yang baik dari nasi, ikan dan sayur dan ditambah dengan minum air bermineral dan beralkali tinggi? Adakah anda sangka jika minum air bermineral atau beralkali akan menyebabkan kesihatan manusia terjejas sebab sudah ambil sumber luar seperti nasi, ikan & sayur?

Air RO sama seperti air mati tiada khasiat yang diperlukan tubuh badan manusia.

Jika dikatakan air RO itu baik, kenapa orang Mexico, Uruguay, Jepun dan Arab Saudi minum air bermineral dan beralkali tinggi setiap hari. adakah mereka akan mati kerana air yang mereka minum kaya dengan mineral dan alkali? Adakah anda ingin samakan kehebatan projek jutaan di Singapura dan projek jutaan di Jepun?

Tahukah anda setiap tahun 800,000 orang pergi ke Tlacote,Mexico untuk dapatkan air yang kaya dengan mineral dan beralkali tinggi? Tahukah anda mereka yang terdiri daripada pesakit buah pinggang, darah tinggi, kencing manis, HIV dan lain-lain sakit kronik telah sembuh setelah minum air bermineral dan beralkali tinggi?

Tahukah anda hospital di Uruguay menyediakan air bermineral dan beralkali tinggi untuk pesakit-pesakitnya? Adakah doktor-doktor di sana ingin membunuh pesakit-pesakit mereka?

Kebaikan air bermineral dan beralkali tinggi yang digunakan di Mexico dan Uruguay telah dikaji oleh Dr. Shirahata dari Universiti Kyushu, Jepun.

Di Arab Saudi ada air zamzam. Tahukah anda air zamzam mengandungi mineral dan alkali yang sangat tinggi? Adakah anda ingin mengatakan bahawa orang-orang Arab semuanya mahu cari mati cepat kerana tidak minum air RO?

Kebaikan air zamzam yang sangat kaya dengan mineral dan beralkali tinggi telah dikaji oleh Dr. Masaru Emoto. Beliau adalah President Emeritus of the International Water For Life Foundation.

Adakah Dr. Shiharata dan Dr. Masaru pembohong?

Saya terima nasihat anda untuk terus membuat kajian. Saya menjemput anda juga membuat kajian supaya anda lebih tahu air yang mana lebih baik.

Marilah bersama-sama membuat kajian mendalam sebelum berhujah. :)

0 comments:

Post a Comment